Monday, April 16, 2007

Bumi yang besar...=)

Assalamualaikum wbt..
gambar2 di bwh sbg muhasabah ringkas pada semua pengunjung sekeping hati yg mungkin agak mengejar masa...



Ni first picture. nampak tak bumi?tempat tinggal kita..bumi yg Allah turunkan nabi Adam dan berkembang biak sampai kat kita lani. nampak kan? ewah-ewah..megah ja, maklumla paling besaq...heh..
tgk pluto, ish2..keciknya...takpa2..kita tgk next picture ya..
Second picture..ek eh...bumi tinggai seco'et(word kedah)..tet ja...huhu..tula..belagak sgt! ada lagi yg lagi besaq..beratus-ratus kali ganda pulak tuh. herm..tp nak belagak pun bleh lagik..kecik2pun bleh nmpak lagi kan? herm, takpa..ada lg kena tgk..jeng3.....
Third picture..di mana bumi? di mana bumi? .anak panah tu bagitau kedudukan bumi..lagi tet..smpai kena pakai anak panah..masyaAllah..semut pn besaq lagi...astaghfirullah..matahari berpuluh2 ribu kali besaq darimu..dan di mana kita ya? dlm tu dia tulis bahasa arab. yg oren tu dia tnya kita, di mana kamu ada sekarang?
astaghfirullah..dan ketahuilah bahawasanya ada lg planet yg berjuta2 kali besar..maaf tak dpt nk upload dlm ni sbb takdak dlm simpann.
semoga kita menginsafi diri. klw ada lagi ciptaanNya yg lebih besaq, pastilah kta meyakini yg Penciptanya adalah Yang Maha Besar...maka, sapalah kita nak megah2 kat atas bumi Allah ni..nak tunjuk2 apa yg Dia pinjamkan..Dia maha kuasa nak tarik balik semua tu. erm, semoga kita semua insaf dan kembali padaNya..
kagum tak? subhanallah...
22. Dialah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Mengetahui perkara yang ghaib dan yang nyata; Dialah Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
23. Dialah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Menguasai (sekalian alam); Yang Maha Suci; Yang Maha Selamat Sejahtera (dari segala kekurangan); Yang Maha Melimpahkan Keamanan; Yang Maha Pengawal serta Pengawas; Yang Maha Kuasa; Yang Maha Kuat (menundukkan segala-galanya); Yang Melengkapi segala KebesaranNya. Maha Suci Allah dari segala yang mereka sekutukan denganNya.
24. Dialah Allah, Yang Menciptakan sekalian makhluk; Yang Mengadakan (dari tiada kepada ada); Yang Membentuk rupa (makhluk-makhlukNya menurut yang dikehendakiNya); bagiNyalah nama-nama yang sebaik-baiknya dan semulia-mulianya; bertasbih kepadaNya segala yang ada di langit dan di bumi dan Dialah Yang tiada bandingNya, lagi Maha Bijaksana.
(59:alHashr)




No comments: