Wednesday, January 09, 2008

Anisku syg..

Assalamualaikum wbt..




Salam Ma'al hijrah buat semua..




erm, alhmdulillah masih dipanjangkan umur sampai detik nii..alhmdulillah masih dikurniakan 2 nikmat yg maha besar yakni Iman dan Islam..yg mana bila takde kedua-dua nikmat ni ntah apala yg dah jadik kat kita..mgkinkah lebih teruk dari tok cik Bush...??? na'uzubillah..




tahun ni apa azam kalian? erm..iA, gayah dgn shbt teristimewa gayah, nama anis sunaini..kami 2 dah plan azam tahun baru hijrah ni sama2..apa tu? erm, takut nak cakap..KAMI NAK MASUK SYURGA...uik, tu azam ka? selalu sgt org kata nak jadi lebih baik dari yg lepas. tp tak specific la..and tak byk membantu kami berdua..




tiba2 masa dok sama2 hisab diri malam semalam, dapat idea tu..alhmdulillah..bila nak buat papapun, fikir balik, buleh masuk syurga dak taktau kalau wat camtu? kalau nak buat yg kureng baik, fikir balik, buleh dapat dak dalam syurga kalau mujahadah tak buat..erm, anis kata, bukan buleh dapat ka tak, tapi mmg buleh dapat...=)




Buat anis sunaini,




u are a part of my life..aku tak penah pun nangis lebih2 mengenangkan shbt2 melainkan sbb hg..aku tahu dan aku faham stiap mslh hg..aku tahu u really need the support..not only from me but also from ur other fellow friends ...




Anis sayang,




ketahuilah, jiwa mujahadah tu mmg ada dalam diri hang..cuma mgkin tak dapat nak gemerlap sbb dah lama tak gilap..byk sgt faktor pendorong yg dah tutup kilauan tu..




aku jnji akan cuba bantu hg anis...sedaya mampuku..sbb aku nak masuk syurga dgn hg..bukankah pernah ada hadith kata pasal 7 golongn yg akan dapat naungan di hari yg tiada naungan melainkan naunganNya..salah satunya 2 pemuda/i yg bertemu dan berpisah kerana Allah..kan? hg ingat lg dak hadith tu?




maafkan aku sbb dah pernah tgglkan hg saat2 hg sgt perlukan sokongan..maafkan aku..


kali ni iA, aku takkan buat camtu lg melainkn kalau dah sampai masa aku kembali..




aku rindukan saat2 indah kita dahulu..segalanya lancar, tenang, aman dan damai..dalam hati hanya ada Allah, rasulullah, mak ayah, kluarga dan dakwah..




kenanglah kembali detik2 dikau bergelar mujahidah sejati..engkau mawar berduri yg indah, harum, dan anggun dipagari syauqah2..tak ramai yg berani dampingi..(aku pun takut)..tapi nasibla aku ada kesempatan...




ingat anis janji kita ya..nak masuk syurga...=) cakap mmg lebih dari senang..tp at least kita dah set dalam kepala nak capai benda tu..mmg susah tapi tak mustahil..insyaAllah..aku yakin dgn hg..dan aku sandarkan tawakkal aku padaNya yg Lebih Mengetahui..cukup indah susunanNya..




erm, ni lagu khas aku tujukan utk hg..




Sepi benar senja ini
Bayunya semilir,


menganak ombak kecil


Jalur ufuk pula mengemas terang


Kapal dan layar terkapar




Mengapa nantikan senja


Barukan terdetik,


pulang ke pengkalan


Gusar malam menghampiri


Ku tewas di lautan




Tuhan layarkanku ke arah cintaMu


Tuntuniku menggapai redhaMu


Rimbunan kasihMu ku berteduh


KepadaMu ya Tuhan


Berikan secebis keinsafan


Bekalan sepanjang perjalanan


Mencari ketenangan




c/oBiar Kau menjadi saksi


Tulus tangisku kala dini hari


Kesempatan yang hanya sebentar


Moga keikhlasanku terlakar


Berikanlah ku hidayah


Agar dikuatkan iman yang lemah


Moga diberkati hidup ini


Menuju bahagia yang kekal abadi




PadaMu Tuhan


Kan kuserahkan cinta kepadaMu




Harapanku moga dikurniakan


Manisnya iman berpanjangan


Moga lautan hilang gelora




Layar KeinsafanAlbum : Layar Keinsafan
Munsyid : Mestica
http://liriknasyid.com/.




salam sayang ya anisku..(^_^)


uhibbuki fillah..




No comments: