Saturday, March 15, 2008

Selamat Bertugas Pimpinan Baru..=)


Assalamu'alaikum wbt.


Syukur pada Allah sebab bagi kesempatan menulis lagi. Kesibukan yang baru berlalu telah pun menghadiahkan pelbagai kelebihan pada diri yang serba kekurangan ini.


Alhamdulillah..Teman baru ja melepaskan satu amanah kepada junior2 baru..NYDP 1 Persatuan Ilmu Pendidikan USM sidang 2007/08 telah beralih tugas kepada adik hanafi..dik, tlg Hisyam, Jannah, Syarilla, Hasanah, Ibnor dan Shila ya..semoga kalian, MT PIP yg baru ni tak luntur semangat nak bantu shbt2 school kita utk menjana potensi diri terutamanya dalam meningkatkan kemahiran insaniah.. jadi mcm abg jeff..dulu, abg jeff mmg jadi pemimpin yg paling hebat spnjng akak kerja dgn dia. Dan dia tak penah kata tak boleh.byk prgm yg dijana merupakan prgm yg out of the box. contohilah abg jeff, kak ej, kak fairos, kak aini, kak habsah dan abg ihsan. K gyh doakan kalian meneruskan kecemerlanagn pimpinan abg jeff. rapatkan hubungn dgn pensyarah2. dan anggaplah segala kesulitan sbg cabaran..cabaran itulah sebenarnya sebuah tarbiyyah utk menyiapkan kita kepada agenda yang lebih besar pada masa hadapan insyaAllah..


Buat mantan YPD ku, sedara Jeff..mohon maaf atas segala kekurangan sepanjang menjadi sayap kiri kepimpinan PIP sidang lepas. Walaupun kdg2 jeff buat kami semua tension, tp tension tu dah jadi kenangan indah skrg. ingat lagi mula-mula dulu, ana penah demam sbb terlalu byk p meeting..heheh..tgk2 demam denggi..huhu..mmg kenangan..=) buat shbtku ej yang dah jadi SU yg mantop, fairos (SUK), Ihsan (NYDP 2), Kak Aini (Bendahari kehormat) dan siti habshah(Bendahari 2), syukran jazilan atas segala kerjasama yg telah kalian bg..sapalah kita tanpa sorang daripada kita..


buat semua exco2 ku..shida, ayu, aini, nadiah, sani, zahid, jasni, anas, kak yani, ajudin, nadmi, vestly dan semua sekali yg tak tersebut kat sini..kalianlah yang menjadi dahan-dahan dan ranting-ranting kepada pohon PIP kita..alhamdulillah, akhirnya kita dapat bunga2 yang indah dan buahnya juga manis..semoga segala usaha kalian dan kita semua selama ini, Allah kira sebagai ibadah di sisiNya..ameen..


juga buat TE2 yang dikasihi, kalian pula merupakan tunas-tunas kepada pohon kita..kalianlah yang akan terus menerajui PIP selepas ini..kalian akan bertumbuh menjadi ranting-ranting dan dahan-dahan pula untuk terus menyokong pohon kita yang semakin rendang..


buat semua ahli PIP dan shbt2 dari school ilmu pendidikan, kalianlah daun-daunan yang meneduhkan bawah pohon kita..tanpa kalian, tiada aktiviti dapat bergerak seperti yang dirancangkan..


Semoga Allah mengampuni dosa-dosa kita kerana kelalaian kita dalam menjalankan setiap amanahnya..dan semoga kita semua tergolong dalam golongan mereka yang menolong agamaNya..ameen..


SelAmAt BeRtUgAs WaHai pImPiNaN bArU..=)
-Bintubahariyah-
0000 am
16 mac 2008.

No comments: