Saturday, June 13, 2009

13 Jun 2009


Assalamualaikum wbt..

Banyak sgt berita dalam hidup saya pada hari ini...gembira, sedih juga, risau pun ada, bahagia juga..

Berita pertama: Hari ini hari pertama saya menyambut hari lahir suami..tp kami tak buat benda yang luar biasa..saya masih berjiwa keanakan..tak pandaila nak buat papa..tp kami dah melalui hari ni dgn penuh bermakna..walaupun sekadar jalan-jalan di roadwalk, beli air tebu, g makan kenduri kwn suami, g pasar malam, makan bersama dan pergi mengaji kitab tafsir nurul ihsan kat tabung haji...tu jer..tp dah cukup membahagiakan sy..

abg, sekali lagi, selamat hari lahir..ayang mintak maaf byk2 andai sepanjang 15 hari ayg jadi isteri abg, abg ada terkecik hati dgn kata2 ayang or terasa papa la..maaf kalau msak tak sedap..maaf atas segalanya ya abg?
Berita kedua: jam 3.43 pg tadi, sy terima msg daripada shbt sejati...nazifah...katanya abah nefah dah takdak..baru meninggal. nefah pun takdan jumpa..

dan saya tersedar dan bca msg tu pada jam 4 pagi..terkejut sgt..innalillah wa inna ilaihi roojiuun...

nefah, gyh takkan boleh lupa..dulu arwah mama nefah takdak, hari lahir gyh 4 tahun lalu..harini, arwah abah pulak pergi pada hari lahir suami gyh..mana kita sangka Allah berkehendak begini kan?

nefah, moga tabah hati tak berbelah bg..wan dah tau ke belum? nefah jgn bimbang ya..gyh, wan dan nadia selalu ada utk nefah iA..anything, every single thing, u can put trust on us to share with..kami sayang nefah so much! fillah...iA..

Berita ketiga: kak kinah dah selamat melahirkan sorg bayi comel..kak kinah ni isteri bgchu..abg saya yang ke-6..tarikh lahir yg sama dgn suami..tp.............

Allah takdirkan bayi kak kinah dan bangchu kurang sihat..lemas sewaktu bersalin...gembira tp sedih dan bimbang...baby masih di ICU..guna bantuan pernafasan..tlg doakan baby bgchu dan kak kinah selamat ya...

Erm...13 Jun 2009..mmg byk berita sedih dan gembira utk saya, suami, keluarga dan sahabat...

Semoga sekeping hati yang menjadi blog peribadi diri saya ini terus menjadi saksi kisah suka dan duka hidup saya di samping dapat memberi perkongsian yang berguna kepada sahabat2 yang berhati mulia..


13 Jun 2009..melakar sejarah lagi..

..bintubahariyah..

..TSB..

No comments: