Thursday, July 30, 2009

Saya Risau H1N1

~Hah, baru nak bom aku ka? dulu2 nak biak aku sgt..tak ikut ckp Allah..lani bhgian pernafasan aku dah mula buat virus best2 baru hmpa nak bom aku..tak jadi apa dah..aku lepaskan virus tu smua kat udara dah..hahaha..padan muka angpa..

Assalamualaikum wbt..
Harini Upsi lak tutup..semalam jumpa akak2 nisak penang, depa ckp sekolah islah pun tutup sminggu. kem2 PLKN pun sama..semua pakat2 tutup..semuanya dah tutup lani..

Shbt2 usm, reen, dahlia, wani dan sern pun dok demam2, muntah2..buat saya risau..adik ipar saya yg dok upsi pun demam tak larat nak bangun. dia kena kuarantin kat rumah abg ipar kat KL lani..tp iA demam urat je kot. cumanya, saya risau..

Bila semua kelihatan ribut taufan mcm ni, xdak apa pun dpt jamin kita selamat melainkan Allah..Dia ja dapat lindungi kita drp segala bahaya dunia akhirat. Masa nila smakin terbukti kuasa Allah..

Pg tadi masa sarapan, saya cakap kat suami, mintak-mintakla Allah tak bg org yg tak makan babi, ternak babi kena H1N1 ni..tp abg saya cakap bala Allah ni tak kenal sapa..semua kena..huhu..Dia kata kat kilang dia, cina pun dok makan babi tu buat taktau ja dalam kilang tu walaupun lani dok sibuk2 psl H1N1 ni..

Erm, kami ada p dgr kuliah agama baru ni..ustaz ni bagi doa utk mintak pada Allah nak elakkan segala benda yg tak elok jadi pada kita..sama2 kita amalkan..iA..

"A'uzubikalimatillahitaammatimin syarrimakholaq"

Maksudnya: Aku berlindung pada kalimah Allah yang sempurna daripada kejahatan makhlukNya..

Ni doa dalam mathurat. Kita baca ni bagi yakinla kat Allah..iA kita berserah diri sepenuh hati padaNya..minta perlindunganNya drp kejahatan virus-virus yg juga makhlukNya dan juga tenteraNya..

Semoga Allah lindungi kita drp segala bala yg kita sndiri tak mmpu nak cegah puncanya..ameen...

..bintubahariyah..
..31/7/09 (2 bulan cukup saya jadi isteri)..
..TSB..

1 comment:

Dayah @ Real Ummu said...

salam.
semakin bnyk sekolah dan institut kat area kdayah yg ditutup..uitm, poli, mrsm...

kita berdoa selalu moga sentiasa dilindungi

tempat keje kdayah takleh masuk sebarang daging.. lembu, kambing, b*bi..semua takleh msuk..yg ada ayam..ikan... je.. so fair to all races....respect each other